Rabu, 20 Julai 2011

PAGI YANG SUNGGUH MENYERONOKKAN

Tepat pukul 7.15 pagi hari khamis, cikgu jehan seperti biasa masuklah ke kelas 4 mutiara. Hari ini nak pujilah anak-anak 4 Mutiara sangat rajin. Masuk aje kelas tu, amboi, meja-meja tersusun dan lantai kelas bersih sangat.

     Tahniah, anak-anakku 4 Mutiara! Anda semua peka dan ambil perhatian perkara yang cikgu tegur semalam. Anda semua sememangnya anak-anak yang baik dan prihatin.

     Oleh itu, bersemangatlah cikgunya nak mengajar tak seperti biasa. Marah yang semalam pun boleh hilang. Marah cikgu Jehan tak sampai ke mana rupanya. Sejuk hati tgk. anak-anak ini pandai ambil hati cikgunya.

    Hari ini cikgu mengajar karangan mcm. tercapai objektifnya. Harapan cikgu agar semua murid dapat buat karangan itu ok. Cikgu akan melihat esok dah siap tak karangan itu, "langkah-langkah menjaga kesihatan diri". Boleh siap ok!

     Hanya ada beberapa orang murid kelas tu yg. dipindahkan tempat duduk mereka. Mereka tu ialah Adib Zulkamal, Adrizal dipindahkan ke depan manakala Fauzan dan Hamieza di pindah duduk di belakang bersama murid-murid yg perlu bimbingan. Cikgu harap Fauzan boleh menunjuk ajar Farhan dan Hamieza membantu Roshamizie ya!

     Kepada Anisa, Farhan, Adrizal dan Adib Z. berusahalah mengubah sikap anda ya!.. Semua  orang boleh mengubah sikap menjadi terbaik dan cemerlang, tapi perlu sedar dengan teguran ya. 

     Cikgu tak akan berhenti untuk membimbing dan menasihati anak-anak 4 Mutiara kerana anda dihati cikgu....

2 comments:

Unknown berkata...

ingat x lg kat 6 pujangga??? muridnya 42 org....kalo tulisan x cantik jari keen titik ngan pembaris kayu....hihihi

Cikgu Hajjah Noor Jehan bt. Mustapa berkata...

MASIH KAU INGAT LAGI YA....

Catat Ulasan