Jumaat, 8 Julai 2011

Larian 1 MURID 1SUKAN 1 MALAYSIA....Ceria dan Sihat

Murid-murid Tahun 4 Mutiara ceria sebelum berlari
     Bertepatan pada hari Sabtu 2 Julai 2011, murid-murid SK Tunku Mahmood 1, Kluang telah berjaya menjayakan larian 1 Murid 1 Sukan 1 Malaysia. Mereka semua berkumpul di dataran kejat sebelum memulakan larian.

     Murid-murid kelas Tahun 4 Mutiara boleh dikatakan hampir semua pelajarnya hadir pada hari tersebut. Nampaknya bersemangat betul anak-anak Cikgu Jehan menyokong saranan KPMalaysia tu. Dapatlah mereka   mengayakan baju sukan yang baru dapat tu.  Siap ada nombor di dada mereka.

     Murid-murid kelas Tahun 4 Mutiara ni bukan sahaja pandai dalam kurikulum tapi aktif dalam kokurikulum. Ada ramai 'star' sukan dalam kelas ini. Diharap mereka terus aktif ya! Ada bakal ratu boling dan ratu padang balapan dan raja balapan. Tahniah teruskan kegigihan anda!

Sabar menunggu dengan ceria untuk berlari

Murid-murid berkumpul di dataran kejat sebelum berlari

     Murid-murid tahun 4 ini berlari selepas murid tahun 6 dan tahun 5. Boleh dikatakan agak jauh juga murid-murid ini berlari sampai ada yang tercungap-cungap di tengah larian mereka.  Ada yang berlari bersungguh-sungguh  macam pelari negara lagaknya.

Larian ala pelari kebangsaan


Aniq dan Irfan boleh senyum walaupun penat

      Syabas, anak-anak 4 Mutiara! Ini kerana semangat kental mereka menamatkan larian ini dengan jayanya. Tahniah, Azri Shariff dan Adib Syahmi Suhaimi kerana berjaya meraih tempat pertama dan kedua. Teruskan kejayaan anda itu.


Juara dan naib juara bagi Tahun 4

     Acara ini tamat tepat pukul 9.00 pagi. Murid-murid dan guru-guru dapatlah bersarapan selepas acara itu tamat. Maju sukan untuk negara...

0 comments:

Catat Ulasan